KEK PISANG MUDAH

ASSALAMUALAIKUM W.B.T..

Salam sejahtera dan selamat petang diucapkan buat semua pengunjung SRC yang budiman..terima kasih ya kerana sudi menziarahi ke sini..sebenarnya kami sekeluarga baru balik dari rumah pakcik( Hj.Sitam Dullah, abang sulung kepada my dad) kerana mengadakan kenduri arwah untuk arwah makcik( Hjh. Zaharah Ghaafar )..so, sekarang ni aku tengah bersantai-santai la sebab semua kerja-kerja aku untuk hari ni sudah aku bereskan pagi tadi sebelum pergi ke rumah pakcik..ala, sebenarnya nda jaun pun..sebelah rumah ja..hihi..

Untuk hari ni aku mau kongsikan satu entri kek yang aku buat baru-baru juga..keknya adalah Kek Pisang Mudah..seperti nama resepi..bahan dan cara membuat kek ni pun tersangat la mudahnya..resepi kek ni tidak sama dengan resepi kek pisang yang pernah aku siarkan sebelum ni..sudah lama aku ambik resepi kek ni dan ini merupakan kali pertama aku try buat kek ni..dan hasilnya jadi dengan sangat cantik dan gebu..malah tersangat lembut dan sedap..betul ni, nda tipu..korang mesti try..tapi tulah, aku tiada salin sapa yang empunya resepi asal sebab time aku salin resepi ni tidak terpikir pun aku mau masukkan dalam blog..hem, pengajarannya bagi aku, lepas ni kalau salin resepi dari tempat lain kenalah tulis sumbernya dari mana supaya senang merujuk..huhu..

KEK PISANG MUDAH, RM 28 ( SEBIJI )

Add caption
Kalau ada yang ingin membuat sendiri kek ni, di sini aku sertakan sekali resepi kek yang sangat mudah ni..jom semak..

RESEPI: KEK PISANG MUDAH
DICUBA OLEH: SWEET RED CHERRY

BAHAN A:
1 cwn gula
5 biji telur
1 sm ovallate
BAHAN B:
5 biji pisang berangan/embun
1 cwn minyak/butter cair ( marjerin pun bleh ja )- lenyek pisang dan sebatikan dengan minyak
BAHAN C:
1 1/2 sk bikarbonat soda
1 1/2 sk baking powder

CARA MEMBUATNYA:
  1. Pukul bahan A hingga kembang. 
  2. Kemudian masukkan pula bahan B. Putar sebati.
  3. Akhir sekali, masuk bahan C dan kacau sebati.
  4. Tuang dalam loyang telah digriskan dengan minyak.
  5. Bakar dalam oven 175 degree selama 45 minit.
-Selamat Mencuba-




Macamana, senang ja kan cara buatnya..bahan-bahan pun yang simple-simple ja..kalau sudah teringin mau makan tapi malas mau buat tu boleh la order ja dengan kami ya..kami sentiasa menerima tempahan sepanjang masa untuk semua produk yang kami iklankan..hanya email atau sms/call ke talian kami yang tertera di atas tu ja.. Okey la..jumpa lagi next entry..bye..




8 comments:

  1. tq for resepi kek pisang mudah ni
    blh try sb akk selalu ambil order

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam..

      dengan besar hatinya sya gembira dapat share resepi ni..sesuai sangat la kalau try resepi ni sebab memang sedap dan moist.

      Delete
  2. mmg snang resepi kek pisang nie..akk pun suka resepi yg simple2..nampak gebu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih zila..yalah bila ada resepi yang simple macam ni senang ja nak dibuat kan..

      Delete
  3. wah....nmpak sedap & mudahkan..bolehla try nti :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam immiey..

      sila la try kek ni..sedap tau..x rugi..

      Delete
  4. Assalamualaikum..wahhhh...lama plak rasanya tak buat kek pisang...selalu beli pisang habissss dingapppp jeeee

    ReplyDelete
    Replies
    1. walaikumsalam sue..

      hah, next time kalau ada stok pisang kena try buat kek ni yek..

      Delete